Blog zweite Woche

Blog zweite Woche

Hallo liebe Leute!

Und schon wieder ist eine Woche vorbei… Aber anbei Blog Nummer zwei! Viel Spaß beim Lesen! :)

Mittwoch den 5. April 2017

Der Tag begann sehr früh um acht Uhr mit dem Kurs Kommunikation und Interaktion Schwerpunkt: Gesprächsführung. Es war ein interessanter Kurs und es gab auch Begriffe die wir erkannt haben. In dem Kurs geht es darum, wie man mit Schülern mit Verhaltensstörungen und ihren Eltern kommuniziert. Nach diesem Kurs sind Rozemarijn, Britta und ich in der Bibliothek gegangen und haben noch Hausaufgaben gemacht. Von 16.00 Uhr bis 20.00 Uhr hatte ich Deutschkurs 8, einen Kurs auf B2.2 Niveau. Zuerst sollten wir einander vorstellen. Ich habe meine Nachbarin vorgestellt, sie kommt aus Kanada und studiert auch Germanistik. Statt in Englisch zu sprechen, haben wir Deutsch gesprochen, das fand ich viel angenehmer und es hat auch Spaß gemacht. Wir haben eine Aufgabe bearbeitet über Vor- und Nachteile von Einkaufen in einem Geschäft oder im Internet. Diese Aufgaben waren ziemlich schwierig, aber zum Glück hatten Britta und ich alles richtig. Wir haben noch Hausaufgaben bekommen und Britta und ich haben dann noch zusammen gegessen und sind später nach Hause gefahren.

Donnerstag den 6. April 2017

An diesem Tag hatte ich keinen Unterricht. Britta, Rozemarijn und ich haben uns verabredet einander beim Theater zu treffen. Hier haben wir Tickets für das Musical Sweeney Todd abgeholt. Wir besuchen Sweeney Todd am 30. Mai im Stadttheater. Danach sind wird noch in der Stadt gegangen und Britta und ich haben noch ein Buch für den Deutschkurs 8 gekauft.

Freitag den 7. April 2017

Der Tag begann um 10 Uhr mit Grammatik Vertiefungskurs. Die Dozentin war nicht anwesend, also hatten wir keinen Unterricht. Danach hatten wir Sprachtandem. Bei Sprachtandem lernt man zusammen eine Sprache. Man sucht jemanden von der du die Muttersprache gerne lernen möchtest und diese Person möchte dann auch gerne deine Muttersprache lernen. So übt man zusammen und lernt man voneinander neue Wörter . Britta und ich arbeiten zusammen mit Philline,sie möchte gerne Niederländisch lernen. Wir haben verabredet jede Woche 90 Minuten sprechen zu üben. Wir hatten auch zwei Stunden Deutschkurs 8 Unterricht . Wir haben Passiv und Aktiv geübt und bekamen schwierige Aufgaben, aber wir haben es geschafft. Am Wochenende war ich zu Hause.

Montag den 10. April 2017

Heute hatten wir Unterricht von 8 bis 12 Uhr. Bei Zielsprache Deutsch bekamen wir eine Aufgabe wobei wir eine Unterrichtsserie machen sollten für Schüler mit einem B1 Niveau. Ich habe mit vier anderen Deutschen zusammengearbeitet. Die Zusammenarbeit war gut und ich habe auch meine Ideen geteilt. Nur fand ich es manchmal schwer die Anderen zu verstehen, da sie viele Fachbegriffe benutzt haben und diese Fachbegriffe sind auf Niederländisch ganz anderes. Wir sollten auch die Aufgabe präsentieren. Ich habe auch präsentiert ,es ist gut gegangen und hat mir auch gefallen. Am Abend haben wir mit Philline verabredet, sie macht mit uns Sprachtandem. Sie möchte gerne ihre Niederländische Sprechfertigkeit üben, also haben wir vereinbart, dass wir deutsch reden und dass sie Niederländisch redet im Gespräch. Es war ganz gemütlich und wir haben auch viel gelernt. Wenn wir etwas nicht richtig sagten hat sie uns verbessert und umgekehrt. Wir haben insgesamt 90 Minuten miteinander geredet.

Dienstag den 11. April 2017

Heute habe ich einen freien Tag. Ich werde meinem Blog schreiben und am Nachmittag mit Britta zu Olantis gehen. Olantis ist ein Schwimmbad in Oldenburg.

Blog week 2

Hallo lieve mensen!

En alweer is er een week voorbij… Maar hierbij blog nummer twee! Veel plezier bij het lezen! J

Woensdag 5 april 2017

De dag begon heel vroeg om acht uur met het vak communicatie en interactie met het accent op gespreksvoering. Het was een interessante cursus en er waren ook veel begrippen die we herkenden. Deze cursus gaat over hoe men het beste gesprekken kan voeren met kinderen die een gedragsstoornis hebben en hoe je het beste hun ouders kunt benaderen. Na deze cursus zijn Rozemarijn, Britta en ik naar de bibliotheek gegaan en hier hebben we nog wat huiswerk gemaakt. Van 16.00 tot 20.00 had ik Deutschkurs 8, een cursus op B2.2 niveau. Eerst moesten we elkaar voorstellen. Ik heb mijn buurvrouw voorgesteld, zij kwam uit Canada en studeert ook Germanistiek. In plaats van in het Engels te spreken, hebben we Duits gesproken. Dat vond ik veel fijner en ook heel erg leuk. We hebben een opdracht gemaakt over voor- en nadelen van inkopen doen in de winkel of op internet. Deze opdrachten waren vrij pittig, maar gelukkig hadden Britta en ik alles goed. We hebben nog huiswerk gekregen en daarna hebben Britta en ik samen nog wat gegeten en zijn later naar huis gegaan.

Donderdag 6 april 2017

Deze dag had ik geen les. Britta, Rozemarijn en ik hadden afgesproken bij het theater. Hier hebben we de tickets voor de musical Sweeney Todd opgehaald. 30 mei gaan we naar Sweeney Todd in het Stadstheater. Daarna zijn we de stad nog even in geweest en hebben Britta en ik nog een boek gekocht voor Deutschkurs 8.

Vrijdag 7 april 2017

De dag begon om 10 uur met een verdiepingscursus in grammatica. De docente was niet aanwezig, dus hadden we geen les. Daarna hadden we Sprachtandem. Bij Sprachtandem leer je samen een taal. Je zoekt iemand waarvan jij de moedertaal graag wilt leren en deze persoon wil dan ook graag jouw moedertaal leren. Zo oefen je samen en leer je van elkaar nieuwe woorden. Britta en ik werken samen met Philline, ze wil graag Nederlands leren. We hebben afgesproken om elke week 90 minuten spreken te oefenen. Ook hadden we twee uren Deutschkurs 8. We hebben de passief en actief geoefend en kregen moeilijke opdrachten, maar het is ons gelukt. In het weekend was ik thuis.

Maandag 10 april 2017

Vandaag hadden we les van 8 tot 12 uur. Bij Doeltaal Duits kregen we een opdracht waarbij we een lessenserie voor scholieren met een B1 niveau moesten maken. Ik heb met vier andere Duitsers samengewerkt. Het samenwerken ging goed en ik heb ook mijn ideeën met hen gedeeld. Alleen vond ik het soms moeilijk om de anderen goed te verstaan, omdat ze veel vakbegrippen gebruikten en deze vakbegrippen zijn in het Nederlands heel anders. Ook moesten we de opdracht presenteren. Ik heb ook gepresenteerd en het is goed gegaan en ik vond het ook wel leuk om te doen. De ‘s avonds hadden we met Philline afgesproken, zij doet het Sprachtandem met ons. Zij wil graag haar Nederlandse spreekvaardigheid oefenen, dus hebben we afgesproken dat wij Duits spreken en dat zijn Nederlands spreekt in een gesprek. Het was erg gezellig en ook hebben best wel veel geleerd. Als we iets niet goed zeiden, verbeterde zij ons en andersom ook. We hebben in totaal 90 minuten met elkaar gesproken.

Dinsdag 11 april 2017

Vandaag had ik een vrije dag. Ik ga mijn blog schrijven en in de middag ga ik met Britta naar Olantis. Olantis is een zwembad in Oldenburg

B

Dit verslag stuur je nu voor de 2e keer! Ik had nog geen reactie verstuurd dus bij deze: gezien jou verhaal vermaak jij je daar wel met vele vriendinnen en gaat jou Duits met sprongen vooruit denk ik. Doe ze de groeten van mij.